بلاگ

ساخت دستگاه اکستراکتور عسل

مشروح خبر

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سرآمد شمال، علیرضا جاهد مدیرشرکت تعاونی زنبور داری گول چیچک اهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با بیان اینکه این شرکت از شرکت های خانوادگی در زمینه صنعت زنبورداری است که توانستیم با اعضای خانواده در رونق این کسب و کار گام برداریم، گفت: از سال 80 فعالیت خود را در این صنعت آغاز کردیم و از سال 87 در قالب شرکت تعاونی فعالیت‌های خود را گسترش دادیم.

این فعال اقتصادی در صنعت زنبورداری آغاز فعالیت خود را اینگونه بیان کرد: با توجه به اینکه نیازمندی‌هایی در زمینه‌ صنعت زنبورداری مشاهده کردیم دست به ساخت ادوات زنبورداری زدیم که در حال حاضر استراکتورهای پیشرفته برقی را راه‌اندازی کردیم که در اختیار زنبورداران سراسر کشور قرار می‌گیرد.

وی از مزیت این دستگاه گفت: یکی از مهمترین قسمت های شغل زنبورداری، برداشت عسل است و این کار باید به طور همزمان، سریع و دقیق انجام شود و به گونه‌ای باشد که از آلودگی محصول جلوگیری و عسل دوباره به کندو برنگردد و به همین منظور این کار نیاز به دستگاه‌هایی داشت که جایش در بازار ایران خالی بود.

جاهد اضافه کرد: به همین منظورشرکت زنبورداری گول چیچک اهر تصمیم گرفت اقدام به ساخت دستگاه استراکتور کند تا تمامی این قابلیت‌ها را داشته باشد و روز به روز گسترده‌تر این کار را انجام دادیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با نظرسنجی که از سوی مشتریان خرید دستگاه استراکتور داشتیم رضایتمندی اعلام شد و همین امر عزم ما را برای گسترش کار جزم کرد و جزو دستگاه هایی است که در خاورمیانه از لحاظ کیفیت و قیمت حرف اول را می‌زند.

این فعال اقتصادی در صنعت زنبورداری اظهار کرد: در دنیا تنها سه شرکت هستند که به صورت محدود دستگاه استراکتور برقی را با کیفیت بالا تولید کردند و به دلیل قیمت بالایی که دارند دسترسی به آن وجود ندارد و قیمت دستگاه هایی که تولیدکنندگان ایرانی تولید می کنند یک سوم قیمت جهانی است.

وی درباره مزیت این دستگاه گفت: استراکتور عسل به صورت صد درصد است در حالیکه نمونه های موجود در بازار به دلیل اینکه از تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده نشد در بهترین حالت 80 درصد استحصال را دارند.

جاهد ادامه داد: اعتقادی به اینکه باید منتظر حمایت های دولتی باشیم نداریم، و شعار ما این است اگر در کار خود منتظر حمایت باشیم به طور حتم از روند کاری خود عقب می‌مانیم و به همین منظور در در بحث نقدینگی خود تلاشمان بر این بود با زنبوردار تعامل داشته باشیم.

وی ادامه داد: از هیچ تسهیلات بانکی استفاده نکردیم و در ادامه راه هم از هیچ تسهیلاتی استفاده نخواهیم کرد اما زنبوردار نیازمند این است در کارش تسهیل بوجود آید تا بتواند از این دستگاه استفاده کند.

برگزاری نمایشگاه ها فرصتی است تا زنبوردار و مصرف کننده حمایت شود تا از این نوع دستگاه‌های باکیفیت برای استحصال صددرصدی محصول خود استفاده کند.

به دنبال حمایت های مادی نیستیم اما حمایت‌های معنوی مانند برگزاری نمایشگاه‌ها هستیم چراکه نمایشگاه‌های کشاورزی پتانسیل زنبورداری منطقه را برای همگان در معرض نمایش قرار می‌دهد.

برگزاری نمایشگاه‌های کشاورزی سبب می‌شود نگاه مسؤولان به صنعت زنبورداری هر منطقه‌ای تغییر کند چراکه پتانسیل زنبورداری در مازندران بالاست و می‌تواند به صورت ملی به آن نگاه کرد.

منبع: yun.ir/xewf1f

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *